Co czytać w wakacje?

Cześć!

Jak Wam mijają wakacje? Spędzacie je produktywnie a może lenicie się leżąc do góry brzuchem? Pomyślałam sobie, że fajnie by było napisać coś o książkach, które możecie przeczytać w wakacje i może prześlą Wam one trochę letniego humoru. Nigdy w sumie nie myślałam, czy są jakieś konkretne książki stricte na wakacje. Chociaż czasem można znaleźć tytuły, które kojarzą się z jakąś konkretną porą roku np. "W śnieżną noc" (to akurat zdecydowanie zima). Dlatego też pomyślałam, że warto poszukać tytułów, które mogą przypominać Wam o lecie albo książek, których fabuła nie jest wymagająca i idealnie pasuje na ciepłe letnie wieczory przy kawie albo herbacie. 

Ja osobiście lubię usiąść w fotelu, włączyć jakąś muzyczkę, zrobić sobie kawę (jak jest bardzo gorąco to mrożoną) i zagłębić się w świat czytanej książki (może nie dokładnie w tej kolejności). Wtedy też mój mózg uznaje, że nie będzie wykonywał żadnych skomplikowanych czynności myślowych. Dlatego, moim, zdaniem, taka książka powinna mieć w miarę prostą i niewymagającą fabułę. Do tego też fajnie by było, gdyby była napisana prostym językiem (czyli "Krzyżacy" odpadają ;)). Przygotowałam kilka pozycji, które znajdują u mnie na półce i po które chętnie sięgam w okresie lipca i sierpnia.


1. Seria "Felix, Net i Nika" Rafała Kosika od wyd. Powergraph
Ta seria zawsze wywołuje u mnie uśmiech na twarzy. Muszę się jednak przyznać, że przeczytałam tylko pierwszych sześć części. Bardzo bym jednak chciała dalej zagłębić się w historię trójki nastolatków, która przeżywa niesamowite przygody (czasem trochę paranormalne). Uwielbiam klimat całej serii. Bohaterowie mają duże poczucie humoru. Książki czyta się lekko i przyjemnie. Jeśli lubi się klimaty science fiction nie można się oderwać! Polecam "Felixa, Neta i Nikę" na ciepłe letnie wieczory na plaży.

2. "The Kissing Booth" Beth Reekles od wyd. Insignis
To co mogę Wam na 100% powiedzieć to to, że film jest świetny i go bardzo polecam. Z tego co wiem książka jest równie dobra i ma taki sam klimat jak ekranizacja (to co Netflixa musi być dobre, nie?). Niestety nie czytałam książki ale mam nadzieję ją niedługo kupić i oczywiście przeczytać. "The Kissing Booth" ma bardzo wakacyjny klimat. Jest to komedia romantyczna idealna na wieczory z przyjaciółką na hamaku w ogrodzie.


3. "Żółwie aż do końca" John Green od wyd. Bukowy Las
Jedna z moich ulubionych pozycji od Johna Greena. Bardzo chętnie przeczytałabym ją jeszcze raz w tym okresie wakacyjnym. W ogóle to myślę, że książki o miłości i nastolatkach są super jeśli chodzi o wakacje i okres letni. Są zawsze napisane lekko, ciekawie i czyta się je przyjemnie. Tak między nami to chyba większość powieści Johna Greena taka jest. Co jest oczywiście wielkim plusem, bo można je wziąć do pociągu i czytać w drodze nad morze.


4. "Seria Niefortunnych Zdarzeń" Lemony Snicket od wyd. Egmont
Osobiście mi bardzo ta seria się kojarzy z wakacji, bo właśnie wtedy zaczęłam czytać przygody tej trójki rodzeństwa: Wioletki, Clausa i Słoneczka. Pamiętam, że siedziałam na kimś krańcu świata i czytałam książkę za książką i mój tata musiał mi dowozić kolejne części, bo nie byłam wstanie wytrzymać. Więc jeśli szukacie serii, która ma Was wciągnąć i zabrać Wam te godziny, które spędzacie na nic nierobieniu to "Seria Niefortunnych Zdarzeń" jest idealna dla Was.


5. "Jedyny pirat na imprezie" Lindsey Stirling od wyd. Feeria Young
Co prawda jest to autobiografia, ale nie zwykła! Lindsey Stirling jest niesamowicie utalentowaną skrzypaczką, która postanowiła spisać swoją historię na szczyt na papierze. Na ogół nie czytam autobiografii albo biografii ale "Jedynego pirata na imprezie" pochłonęłam w jeden dzień leżąc na plaży nad Bałtykiem. Lindsey Stirling ma ogromne poczucie humoru, które również odzwierciedla w książce. Wyobrażam sobie siedzącą w letnią noc, pod kocykiem, z muzyką Lindsey w tle, zaczytującą się w "Jedynego pirata na imprezie".

Z mojej strony to na tyle. Mam nadzieję, że w jakikolwiek sposób pomogłam Wam wybrać książki, które możecie czytać w okresie letnim. Podzielcie się też swoimi propozycjami! Buziaki xxx

Komentarze

  1. Ja bardziej się lenię niż produktywnie spędzam wakacje :( Ale no cóż, to też jest potrzebne :p Nadrabiam seriale, książki, filmy...
    1. Nie czytałam i jakoś nigdy mnie nie ciągnęło do tej serii...
    2. Oglądałam film, ale nie ujął mnie na tyle bym zechciała przeczytać książkę.
    3. Nie pałam zbytnią sympatią do tego autora, miałam tę książkę wypożyczoną z biblioteki i już miałam ją czytać, ale jednak się rozmyśliłam i ją oddałam xD
    4. Pierwszy raz słyszę o.O
    5. Słyszałam kilka utworów tej skrzypaczki i robią wrażenie!

    Bardzo fajny pomysł na post ;) Ja niestety nic dla siebie nie znalazłam, ale na całe szczęście mam masę innych książek, które chcę przeczytać, więc nic straconego, prawda? :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam Ci przeczytać "Serię Niefortunnych Zdarzeń" a potem oglądnąć serial wyprodukowany przez Netflix. Na razie są dwa sezony i na pewno ma być jeszcze jeden. Serial jest niesamowity! Co do Lindsey to zgadzam się z tobą. Jej muzyka robi ogromne wrażenie! Cieszę się, że masz co czytać w wakacje :)
      Pozdrawiam <3

      Usuń
  2. Sporo z tych książek znam, albo przynajmniej kojarzę. Trafiłam do Ciebie pierwszy raz i muszę przyznać, że chętnie zostanę na dłużej :D
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się tutaj podoba i chcesz zostać na dłużej!

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Hejka!
*Bardzo by mi było miło, gdybyś napisał komentarz. To dla mnie wielka motywacja, a dla Ciebie kilka słów.
*Przeczytam każdy komentarz.
*Nie przyjmuje komentarzy z wulgaryzmami. Takie komentarze będę usuwać.
Dziękuję!

Popularne posty z tego bloga

Najlepsza książka o wikingach, czyli "Klan" Adrienne Young {przedpremierowo}

"Rozważna i romantyczna" Jane Austin, czyli jak okazało się, że jestem nieczuła na klasyki